tisdag 5 april 2011

lite allt



Jag gillar egentligen inte overaller som gör att ens barn som ser ut som ett djur... men vem kan motstå en humleoverall? buzz buzz buzz

För en tid sen var månen något större å ljusare än vanlig, jag å mor var ute å glodde. Den var inte så "stor" men ljus det var den.

Frankly, my dear, I don´t give a damn!! (Victor har fått smakat glass av mamma)

Mannen planerar altan...

Victor fick tag i pappersinsamlingshögen... sen var den över hela köket, suck.

Åså övad vi på å stå lite =)

måndag 28 mars 2011

Krypet

I dag var vi återigen på öppna förskolan för lite sång. Victor däremot var mer intresserad av Tuva, som är några dagar äldre än han.

Intresset var ömsesidigt =)

Victor som med frustration försöker lära sig krypa tog en snabb kurs av Tuva, som redan behärskar krypet. Det blev två kryptag av Victor, och nu övas det hela tiden i hemmet.

Han har nu iallafall tre tänder och den fjärde skymtas under tandköttet. Favoritmaten är av burksort, pasta med tomat å mozzarella. Peppar peppar, men tre kvällar i rad nu så har han ätit välling, äntligen. Bort med den dyra ersättningen som jag ändå försöker neka honom. Ersättning är för bäbisar, små barn äter välling! (å pommes frites tydligen)

Våren kom, å försvann, å kom tillbaka, blåste bort och snöade över, men nurå... kanske


Väl hemma möttes vi av ett annat kryp, mördad å insläpad av kattkrypet =S


tisdag 15 mars 2011

första vårdagen

Kan nog skriva in dagen som vårens första, varmt, snön på tillbakagång och fågelkvitter.
Victor slängde på sig sin nya outfit och tog våren i sin hand. Försökte tillochmed stoppa våren i munnen... skönt att det snart är slut på vintern och att junioren kan sitta å pilla på ett grässtrå istället för dammråttor inomhus.






söndag 13 mars 2011

Dannemora

Vi har varit i Dannemora under helgen för att hälsa på Mikael å Lena.
Det bjöds på sol, mat å yatzy!
Victor var lite trött när vi kom dit, men sen har han skött sig (nästan) hela tiden.

Bilder följer.






måndag 7 mars 2011

..

Victor läser sin monsterbok

Nappen kan användas på många sätt

Morgongos

onsdag 2 mars 2011

Vardagsliv

Från matrumsfönstret, isen dundrar å smäller på Vättern

Vardagsgodis

Lekande katt

Färgglad pôjk

Måste bara få säja; Såååååå sööööööt min son är!!

Nu är det bestämt att jag ska börja jobba någongång i augusti, uuuh va gött. Det är alltså 6 månader till, men med det undantaget att snart är det vår å sommar. Ska bli fint det ;)

Pappas plånbok