tisdag 28 juni 2011

Finbesök å premiärdopp


Finbesök av aMimmi, aMina och nPatrik. Solen tittade fram å bjöd på finväder. Det blev en båttur å senare några kalla i solen.


Victor var lite rädd för Mina, som är stor å går på dagis... tuff brud alltså.


Victor stal till sin glädje Mimmis mobil, men Mina hade en i reserv så Mimmi kunde "phone home".



Nu i kväll drog vi till Hargebaden så Victor fick bada för första gången. Det var svårt med balansen och lite läskigt när det kom in vågor, men annars var det nog uppskattat.

måndag 20 juni 2011

Det går åsså en bäbisträff


"Hjälp mamma å jaga flugor", sa jag, å det gjorde han!




Viktigt med röstresurs vid flugjakt.




Ingen fluga för junioren idag, men det blev andra framsteg...


Åsså var det dax att träffa brudarna...




Det var en Molly, en Joline, en Astrid å en Tuva. Ja just det å en Victor. Alla i runda slängar ett år unga, med spring/kryp i bena å förmågan att smaka på allt =)

tisdag 7 juni 2011

långhelg

Tack för det åskvädret!!

Lullull

Dans med mormor

Det blir man trött av.

Svart Akleia

Tusensköna å viol i min järngryta

Supermegastor Vallmo

Grönsaksgrönt...

Husbestyr

fredag 27 maj 2011

Victor potpurri

Grrrr!! Det är en svensk tiger under bordet...

Dax å flytta undan grejer på bordet...

En glad tiger

Victor v.s fluga

Victor v.s fluga 0-1

Vilken grej, Morsan!!!

Brrrrroooom brrrrom!

Sist men inte minst, så här arg blir litet monster när han inte får äta mammas pizza utan måste äta sin tråkiga mat... fick ställa bort min mat å sjunga "här dansar Herr Gurka" innan han lugna ner sig, tsss dessa ungar!! (sån var inte jag =))

Vad händer?

Inte mycket.
Regn, sol, kallt, varmt, inne, ute.
Tänder numero 7 å 8 på framtåg, sur unge som inte vill äta eller sova.
Nu är tandgnisslan över för den här gången.
Det pratas å protesteras.
Arg son, I´ll be back! (han fick inte min bankdosa)

söndag 15 maj 2011

motormuseum i Motala

Jag orkar inte skriva något. Vi var i Motala, på museum, käka på restaurang, Victor oxå, en halv barnportion med köttbullar å gräddsås.

torsdag 12 maj 2011