fredag 27 maj 2011

Victor potpurri

Grrrr!! Det är en svensk tiger under bordet...

Dax å flytta undan grejer på bordet...

En glad tiger

Victor v.s fluga

Victor v.s fluga 0-1

Vilken grej, Morsan!!!

Brrrrroooom brrrrom!

Sist men inte minst, så här arg blir litet monster när han inte får äta mammas pizza utan måste äta sin tråkiga mat... fick ställa bort min mat å sjunga "här dansar Herr Gurka" innan han lugna ner sig, tsss dessa ungar!! (sån var inte jag =))

Vad händer?

Inte mycket.
Regn, sol, kallt, varmt, inne, ute.
Tänder numero 7 å 8 på framtåg, sur unge som inte vill äta eller sova.
Nu är tandgnisslan över för den här gången.
Det pratas å protesteras.
Arg son, I´ll be back! (han fick inte min bankdosa)

söndag 15 maj 2011

motormuseum i Motala

Jag orkar inte skriva något. Vi var i Motala, på museum, käka på restaurang, Victor oxå, en halv barnportion med köttbullar å gräddsås.

torsdag 12 maj 2011

tisdag 10 maj 2011

baddags!

Det gäller å ha fingret rätt i mun...

Kryp å kryp...

Bada ute i balja, vetinte om det var för kallt därav t-shirt. Solskyddsfaktor typ 511 000, njä men högt iaf!


Började badandet utan t-shirt, men jag tyckte det blåste lite kyligt. Badandet var roligt i 5 minuter sen skulle han i väg å pilla på en maskros.
Verkar som det funkar med frukt igen, tjoho!
Han har ätit lagad mat i flera dagar nu, å torsk med äggsås slår nog allt, njam njam. Potatisgratängen i lördags var inte helt fel den heller, till den köttbullar å gräddsås, när vi andra käka lamm med rödvinssås =)

lördag 7 maj 2011

båttur nr 1 2011

Victor, snajsig i sin nya flytväst redo för den första båtturen, utanför magen

Lite småtrött å grinig, men mamma fick sjunga "Sjörövar Fabbe" å då gick det bra, somna ganska snart i vågornas brus, ojojojojOJOJOJ!

Solen sänker sig ner över Raten, där båten bor, najs med sommar å båtväder. Speciellt när båten bor 200 meter från hemmet =)

Mannen lotsade in oss å båt till rätt plats, vad han kan, denne man från Lesjöfors... =)

Pall 2010

I Askersund får alla barn som fötts en pall, så även Victor.

På plats fanns det "farliga" pirater...

Fast hon var nog inte så farlig ändå =)

Åsså en pall...

Åsså foto på alla monster i luften...