måndag 25 april 2011

Påsk i Dalarna

Victor fick min gå-vagn som jag hade när jag var liten, även min pistol och ett ton med böcker.

Moster Lena var snäll å lägga ut en husvagnsmatta åt Victor så han inte blev kall. Han fick även ett Spendrupsparasoll.

Det var kul å klättra på parasollet, mamma höll sig på avstånd då det bodde en spindel på det.

Sen såg vi en ekorre som vi smög lite på =)

onsdag 20 april 2011

Prepåsk

Victor pillar på de blå blommorna, å stoppar de i munnen. Vi har inga blå blommor kvar längre, men grannen har =)

Katten tycker om å pillad på, ibland.

Katten gillar å ge bort presenter, men jag är inte lika förtjust..


söndag 17 april 2011

Sms service error...

Bildtexten till de första bilderna i de två senaste inläggen försvann... Jävla sms...skit samma!

En dag i april igen

Hos grannen å "städar"

En dag i april

Nu står han, å ramlar, å står...

torsdag 14 april 2011

lycka v.s misär

Lycka är att få pilla på gräs, å gärna smaka på det.

Lycka är när Färjestad vinner SM guld, även fast man inte vet vad varken Färjestad eller guld är för något. Mamma är glad iallafall.

Misär är att bli placerad i sin säng, fast man vill sova hos mamma å pappa.

Misär kan leda till ondskefulla planer inför framtiden, tur man är bakom spjälor.

Lycka är att i misären hitta en liten ljuspunkt för kliande bissingar.

Men knappt 9 månader, mamma bestämmer, så är inte lyckan långvarig. Tillbaks till misären och den förbaskade spjälsängen!

(Det krävdes välling, ett besök i mammas säng, somna en stund, ytterligare ett vansinnesutbrott, innan odjuret tillslut somna. I sin säng)
Eftersom vi under renovering av sovrum har vår madrass på golvet och junor sätter sig upp på 2 sekunder å kryper i väg så går det inte å ha han i vår säng. Numera övar han också på å ställa sig upp så i morgon är det hans säng som åker ner på bottenläget. Basta!

måndag 11 april 2011

Info för icke Facebookanvändare, men som ändå är nyfikna =)

Måste bara meddela att pojken numera kryper och kan sätta sig upp själv. Tydligen så sprutar oxå tänderna fram, nr 4,5,6 är på G. Ja jävlar =)