torsdag 27 januari 2011

tulpanmarodörer å bäbis

Köpte tulpaner, jippi vårkänsla, men någon annan tyckte de smaka gott...

Skyldig...

Äta på pappas ben

Äta på handduk

Ute å grillar med vantar på fötterna

Satt själv på öppna förskolan, omedveten om att mamma inte längre var en stöttepelare =)

fredag 14 januari 2011

sitt fint!


Victor övar sig på att sitta själv

Tur det finns kuddar man kan trilla på

Nappen fungerar som motvikt (?)
Ny kunskap; suga på underläppen.


Tråkigheter i vardagen.
Lillspoven Isa har gått ur tiden.
Som många andra kissar så mötte hon sitt öde genom en bil.
Jag blir ledsen, men det är värre för Lena och Micke vars lilla scrootchi inte finns mer.
Jag håller hårt om mina egna odjur i dag.

Isa
(a.k.a Scrootchi a.k.a lillspoven a.k.a skrikfia)

söndag 9 januari 2011

Monstertänder

Om man tittar riktigt noga kan de små bissingarna i underkäken ses.

Kan vara lite seriös framför kameran oxå...

Även små monster har vassa tänder =)

torsdag 6 januari 2011

Kan själv...

Kan bläddra i Barbapapaboken själv =)

tisdag 28 december 2010

Victors julhelg


Blott 5 månader, men fick nog mest julklappar
Häng med farmor
julgranspill

Hem till mormor på juldagen

Träffa Mina, Mimmi å Patrik på annandagen

Hemma igen, nytt matbord å gamla gäster =)

torsdag 23 december 2010

I bland läser jag Katrin Zytomierskas blogg. Hon är ganska kul, men hjälp när man skummar igenom de kommentarer hon får. Alltså shiiiiiiit. Jag kan ju lätt säja att jag inte håller med om allt hon skriver, men det är ju hennes ord och hennes liv. Det största hotet mot att vara mamma är nog inte faror för barnet, utan andra mammors giftiga kommentarer. Jag fattar inte ens att de besvärar sig att läsa hennes blogg om de ändå bara blir förbannade. Usch, det är skrämmande hur tjejer är mot varandra. Har en viss erfarenhet av hur tjejer i grupp plötsligt får för sig att en inte passar in. Lättare med grabbar faktiskt.
Nu tror jag att Katrin skakar av sig kommentarerna som en gås gör med vatten. Jag gör samma sak, oftast. Men någongång kanske någon jävla subba lyckas gro ett frö av oro att man är en dålig mamma...uppercut på hakan till henne.
Haha, nu blev jag lite upprörd igen- gött det.
Jag skulle inte läsa någons blogg om det gjorde mig arg å fick mig att syra ner någons mammahood.

Nä nog med detta.
I môra drar vi till Lesjöfors å litte xmas... tjoho.
Det är nu på jul jag saknar min pappa, så nu var det sagt oxå.
pip i soffan... hej på er. God Jul.

onsdag 22 december 2010

Äta eller ätas?

Tänkte introducera lite geologi för sonen...

Men den stackars pyriten blev äten på. Kanske inte så nyttigt.

Så det fick bli Dino istället.

Men inte heller han ville bli bäbismat, till bäbisens förtret.