tisdag 28 december 2010
torsdag 23 december 2010
Nu tror jag att Katrin skakar av sig kommentarerna som en gås gör med vatten. Jag gör samma sak, oftast. Men någongång kanske någon jävla subba lyckas gro ett frö av oro att man är en dålig mamma...uppercut på hakan till henne.
Haha, nu blev jag lite upprörd igen- gött det.
Jag skulle inte läsa någons blogg om det gjorde mig arg å fick mig att syra ner någons mammahood.
Nä nog med detta.
I môra drar vi till Lesjöfors å litte xmas... tjoho.
Det är nu på jul jag saknar min pappa, så nu var det sagt oxå.
pip i soffan... hej på er. God Jul.
onsdag 22 december 2010
Äta eller ätas?
Tänkte introducera lite geologi för sonen...
Men den stackars pyriten blev äten på. Kanske inte så nyttigt.
Så det fick bli Dino istället.
Men inte heller han ville bli bäbismat, till bäbisens förtret.
tisdag 21 december 2010
Blött
Victor har ätit på mjukisen så den annars så busiga manen har fått en slickad sidbena. Tand är på G i allafall. Känns något litet vasst i underkäken, speciellt när han tuggar på en...
söndag 19 december 2010
4:e advent
I dag gick vi genom snö å blåst till kyrkan. Inte för att vi på något sätt är kyrkliga, men det kan ju vara lite mysigt... Victor var först lite skeptisk.
Men han testade sina röstresurser å akustiken kan ju inte bli bättre än i en kyrka.
Efter kyrkan var det kaffe i sockenstugan. Victor sov sig igenom den ordinarie dansen kring granen, men fick senare en privat dans med Karin.
onsdag 15 december 2010
Pepparvalla
Måste bara få tipsa om ett ostoppligt godis. Börjar man äta dessa "firewood" så går det ej att sluta. Fan va gött!
Victor fick ett paket från Villervalla idag, med en grön overall, en mössa och ett par byxor. Som synes så gillade han de nya kläderna. (Mamma får givetvis betala...)
Sen bar det iväg till BVC för mäta/väga 68 cm lång/7,1 kg lätt. Han fick oxå de hemska vaccinationssprutorna... Han skrek, igen, men det gick över ganska fort.
Vi har provat kalops i två dagar nu och det verkar som det gillas, men gröten... nej nej nej.
Nu sitter han å sover i bilstolen i vardagsrummet, hoppas att han inte får feber av sprutorna som han fick sist.













