Vaggade ner till brasan med mannen för att se vårens trädgårdsslit brinna upp till ingenting. Fick en korv med bröd iallafall och toalett fanns på plats. Kan liksom inte bli bättre.
Nu har vintern rasat ut, inte i fjällen men i Hammar.
En vacker Valborgsmorgon klockan 05:05. Effekten av en naturlig milljöbov, vulkanen Eyjafjallajökull. Geology rocks.
Tog en rövare å drog till storstaden för att träffa Nora och slippa undan ett tag. I Stockholm gäller midjekort skinnjacka, stuprörjeans å sneakers alternativt Converse. Fantastiskt hur många midjekorta skinnjackebärare det finns. Jag har en midjekort jacka i jeans- det gills inte.
Foglossning, skavsår, svettningar, kissnödighet (i kvadrat) å värkande revben stoppade inte töserna från att botanisera bland mammakläder å pyttenyttesmå bäbis kläder.
För min (å bäbisens) del blev det en hel del kläder, 2 filtar, en nyckelpiga, ett par råfula solglajjer och ett spjälsängsskydd (inte den billiga varianten).
Väl hemma igen... jaha å nurå?
Gulsippa, kanske?
Kombinerad uteplats och arbetsplats
Lavendel och timjan
Roadkill...
Blåsippa
Tänk om det nu bara vill bli varmt så jag faktiskt kan vara ute en stund i min trädgård.
Sitter en stilla måndag och ritar röda trianglar. För alla som aldrig ritat röda trianglar på en måndag, det är inte mer givande än vad det ser ut. Ögonlocken blir tyngre och tyngre för varje punkt som linjen ska fästas vid. Varför? Vad är syftet?
Detta mina vänner är grunden till pengar i den stora gruvbranchen, tjoho. Trianglar. Tri-force. Treenigheten. Triangakök. Där spårade det ur.