fredag 30 april 2010

Ta dig i brasan!


Vaggade ner till brasan med mannen för att se vårens trädgårdsslit brinna upp till ingenting. Fick en korv med bröd iallafall och toalett fanns på plats. Kan liksom inte bli bättre.
Nu har vintern rasat ut, inte i fjällen men i Hammar.

[ˈɛɪjaˌfjatlaˌjœkʏtl]

En vacker Valborgsmorgon klockan 05:05. Effekten av en naturlig milljöbov, vulkanen Eyjafjallajökull. Geology rocks.

torsdag 29 april 2010

Stockholm

Tog en rövare å drog till storstaden för att träffa Nora och slippa undan ett tag. I Stockholm gäller midjekort skinnjacka, stuprörjeans å sneakers alternativt Converse. Fantastiskt hur många midjekorta skinnjackebärare det finns. Jag har en midjekort jacka i jeans- det gills inte.

Foglossning, skavsår, svettningar, kissnödighet (i kvadrat) å värkande revben stoppade inte töserna från att botanisera bland mammakläder å pyttenyttesmå bäbis kläder.

För min (å bäbisens) del blev det en hel del kläder, 2 filtar, en nyckelpiga, ett par råfula solglajjer och ett spjälsängsskydd (inte den billiga varianten).


Väl hemma igen... jaha å nurå?



måndag 26 april 2010

Saker i trädgården

Gulsippa, kanske?

Kombinerad uteplats och arbetsplats

Lavendel och timjan

Roadkill...

Blåsippa


Tänk om det nu bara vill bli varmt så jag faktiskt kan vara ute en stund i min trädgård.

onsdag 21 april 2010

måndag 19 april 2010

Frustrerad

Uuuuuuh! Jag blir så jävla förbannad! Egentligen är det inte alls svårt. Egentligen. Men på något jävla vis har bultjäklarna rostat fast, så man måste ta i så det låter ur ens bakdel.
Ja men tack, käre granne att du som man bara "O Hej" så var bulten lösa...
Tack nu så, nu ska jag klara det själv. Nej men se på fan, att det även rostat fast i något annat skit som hör Hin Håle till. Helt omöjligt. Det är egentligen inte svårt. Egentligen. Men nånstans har nån jävel kommit på "Ja! Så här gör vi", så det blir omöjligt för en gravid tösabit att byta däck på sin bil. Nä, men då får jag snällt vänta, tills det behagar någon annan att hjälpa mig (Love you, Baby). Jag kan vänta, det är inte det som är grejen. Det är bara det att egentligen är det inte svårt. Egentligen.

Tri-force

Sitter en stilla måndag och ritar röda trianglar. För alla som aldrig ritat röda trianglar på en måndag, det är inte mer givande än vad det ser ut. Ögonlocken blir tyngre och tyngre för varje punkt som linjen ska fästas vid. Varför? Vad är syftet?

Detta mina vänner är grunden till pengar i den stora gruvbranchen, tjoho. Trianglar. Tri-force. Treenigheten. Triangakök. Där spårade det ur.