söndag 8 januari 2012

Två busiga barn på nyårsafton

En Mina i en korg


En tigger i en korg, eller en Victor menar jag

Sitta i en grävmaskin det är grejjer dä


Victor spexar med haklappen =)

Lite ord som Victor numera använder:
*tittutä (tittut)
* Titti botda (tutte borta)
*Utt (slut)
*Hej då, Pappa! , Pappa botda (pappa borta)
* MAMMA!!!!
*Mina, Mimmi, Bobo (Mina, Mimmi, Patrik)
*Baaauuu! (katt) Bauuuu botda (katt borta)
*bibbi (pippi)
* Mommo (mormor, farmor, till farmors förtret =))
*Måla
*Öppa (Öppna)
*Där
*Måne, äna (stjärna)
*Uuuuuuhaaa (blomma, luktar med munnen...)

Finns säkert mer, men det är dessa jag kommer på just nu
Jo just det; Titdor (Victor, så klart)
å ajabaja

söndag 11 december 2011

Pepparkaksbak





Lördag, pepparkaksbak med ongarna. Det blev en del degätning, något utbrott då alla formar åkte i golvet, ett löfte om att aldrig mer..., några brända kakor och några goda, trots köpedeg.
Jaja, nu har vi provat det iaf, men det lär nog dröja tills Victors 18års dag innan nästa bak, näää inte så länge kanske...

tredje advent

I dag slängde jag å Mimmi ungarna i en cykelkärra och drog till Grönebacke. Det ligger på andra sidan Stora Hammarsbron och har en liten lekplats och på sommrn kan man även bada där. Det gungades, klättrades, rutchkannades och glo på fiskar i vattnet. Som synes är så finns det ingen snö i Hammar.

onsdag 7 december 2011

Bara 2 bilder...

Victor sitter i ett bollhav för första gången, roligt var det, men ledsamt att lämna =)

Barna pyjamas hänger en lördagskväll i Hammar.

onsdag 16 november 2011

Onsdagsbus med Mina

Två "snälla" barn hänger i soffan i Hammar...

Victor flinar upp sig mot kameran...

Åsså blev det lite "Imse Vimse Spindel" under ledning av Mimmi

Mina vrålsjunger...

Det gäller att vrålsjunga i kör, det blir mer effektfullt då...
Väldigt kul tyckte barnens mammor =)


Avslutningsvis...puss
(Denna bild kommer att sparas för framtiden kan jag lova, hehe)

onsdag 9 november 2011

Tisdag på dagis

Victor å Mina är ute å åker bil tillsammans =)

söndag 30 oktober 2011



Victor har fått en kompis, Mina. Han gillar dock inte att åka skottkärra med henne, tror han är rädd för å bli kramad... Roligare är det att öppna kattluckan till källaren å ropa "Hoho!"



Mamma tillåter emellanåt att sonen får plaska sig, golvet å resten av huset total blött! Mat intages oftast utan större bekymmer, men nu ska det ätas själv, nåde den som försöker mata honom...


Det är höst i Hammar. Jag jobbar, gör i morgon den sista dagen med 75%, sen blir det 100%. Fast innan dess drar jag till Finland å hänger på konferens i Levi, norraste jävla kallhålan, haaha, nä det blir nog bra. gött med hotell ett par nätter. Victor sover ganska bra numera, men ibland, när han sover hos oss så tvinnas det, snurras å sparkas... mitt tålamod klarar inte sånt.
Mimmi, Patrik å Mina bor numera två hus bort och det är kanon, blir man lite trött på eftermiddagen är det bara att stuffa ihop ongarna en stund så kan de leka av sig lite, även mammorna leker å garvar till magont- vilket är bra för själen.