söndag 11 december 2011

tredje advent

I dag slängde jag å Mimmi ungarna i en cykelkärra och drog till Grönebacke. Det ligger på andra sidan Stora Hammarsbron och har en liten lekplats och på sommrn kan man även bada där. Det gungades, klättrades, rutchkannades och glo på fiskar i vattnet. Som synes är så finns det ingen snö i Hammar.

onsdag 7 december 2011

Bara 2 bilder...

Victor sitter i ett bollhav för första gången, roligt var det, men ledsamt att lämna =)

Barna pyjamas hänger en lördagskväll i Hammar.

onsdag 16 november 2011

Onsdagsbus med Mina

Två "snälla" barn hänger i soffan i Hammar...

Victor flinar upp sig mot kameran...

Åsså blev det lite "Imse Vimse Spindel" under ledning av Mimmi

Mina vrålsjunger...

Det gäller att vrålsjunga i kör, det blir mer effektfullt då...
Väldigt kul tyckte barnens mammor =)


Avslutningsvis...puss
(Denna bild kommer att sparas för framtiden kan jag lova, hehe)

onsdag 9 november 2011

Tisdag på dagis

Victor å Mina är ute å åker bil tillsammans =)

söndag 30 oktober 2011



Victor har fått en kompis, Mina. Han gillar dock inte att åka skottkärra med henne, tror han är rädd för å bli kramad... Roligare är det att öppna kattluckan till källaren å ropa "Hoho!"



Mamma tillåter emellanåt att sonen får plaska sig, golvet å resten av huset total blött! Mat intages oftast utan större bekymmer, men nu ska det ätas själv, nåde den som försöker mata honom...


Det är höst i Hammar. Jag jobbar, gör i morgon den sista dagen med 75%, sen blir det 100%. Fast innan dess drar jag till Finland å hänger på konferens i Levi, norraste jävla kallhålan, haaha, nä det blir nog bra. gött med hotell ett par nätter. Victor sover ganska bra numera, men ibland, när han sover hos oss så tvinnas det, snurras å sparkas... mitt tålamod klarar inte sånt.
Mimmi, Patrik å Mina bor numera två hus bort och det är kanon, blir man lite trött på eftermiddagen är det bara att stuffa ihop ongarna en stund så kan de leka av sig lite, även mammorna leker å garvar till magont- vilket är bra för själen.

söndag 25 september 2011

skogen

Med pappa i storskogen


Dagen till ära skulle mannen iväg å röja älgpass. Jag och Victor följde med för att leta svamp.
Till en början var sonen hjälpsam och plockade i en svamp i påsen för att direkt plocka ur fem... det blev tillslut kanske 3 kg trattisar, en barkbit och en kotte...
Tog några bilder på sonen, som faktiskt höll humöret uppe i typ fem timmar, visst han sov kanske i 40 minuter i bilen på väg till ett pass. Väl hemma blev det pizza till allesamman.
Han må ha ett sjuhelsikes humör när man är hemma, men det går alltid jäkligt bra att ha med honom ute bland folk =)
Undrar när jag får äta upp den meningen...?

Trattsvamp


Hörde vi en älg?

provsmaka lite lingonberries...surt

söndag 11 september 2011

inför hösten


Dimman är så tät i Hammar att kyrkan ej längre går att finna, tur att jag inte behöver gå dit.

Victor hänger nere hos Margot å äter egenodlade blåbär.

På Oxhälja, Filipstad, fanns det massor av kuliga saker att se, ta och äta på.



Att som väldigt motorintresserad 1-åring så är det lycka att få "brrooooma" med pappas bil.



Askersunds chokladsalong erbjöd i år även lakrits, så junioren fick en lakritsrot som tydligen ska vara god att tugga på när tandbissingarna kryper fram. Även mamma å pappa tog en provtugga, å det smakar, lakrits...

Idag, söndag, trotsade vi regnet å plaskade runt i trädgården, mycket roligt när det rinner vatten från vårat icke stupränneförsedda tak.