onsdag 9 november 2011

Tisdag på dagis

Victor å Mina är ute å åker bil tillsammans =)

söndag 30 oktober 2011



Victor har fått en kompis, Mina. Han gillar dock inte att åka skottkärra med henne, tror han är rädd för å bli kramad... Roligare är det att öppna kattluckan till källaren å ropa "Hoho!"



Mamma tillåter emellanåt att sonen får plaska sig, golvet å resten av huset total blött! Mat intages oftast utan större bekymmer, men nu ska det ätas själv, nåde den som försöker mata honom...


Det är höst i Hammar. Jag jobbar, gör i morgon den sista dagen med 75%, sen blir det 100%. Fast innan dess drar jag till Finland å hänger på konferens i Levi, norraste jävla kallhålan, haaha, nä det blir nog bra. gött med hotell ett par nätter. Victor sover ganska bra numera, men ibland, när han sover hos oss så tvinnas det, snurras å sparkas... mitt tålamod klarar inte sånt.
Mimmi, Patrik å Mina bor numera två hus bort och det är kanon, blir man lite trött på eftermiddagen är det bara att stuffa ihop ongarna en stund så kan de leka av sig lite, även mammorna leker å garvar till magont- vilket är bra för själen.

söndag 25 september 2011

skogen

Med pappa i storskogen


Dagen till ära skulle mannen iväg å röja älgpass. Jag och Victor följde med för att leta svamp.
Till en början var sonen hjälpsam och plockade i en svamp i påsen för att direkt plocka ur fem... det blev tillslut kanske 3 kg trattisar, en barkbit och en kotte...
Tog några bilder på sonen, som faktiskt höll humöret uppe i typ fem timmar, visst han sov kanske i 40 minuter i bilen på väg till ett pass. Väl hemma blev det pizza till allesamman.
Han må ha ett sjuhelsikes humör när man är hemma, men det går alltid jäkligt bra att ha med honom ute bland folk =)
Undrar när jag får äta upp den meningen...?

Trattsvamp


Hörde vi en älg?

provsmaka lite lingonberries...surt

söndag 11 september 2011

inför hösten


Dimman är så tät i Hammar att kyrkan ej längre går att finna, tur att jag inte behöver gå dit.

Victor hänger nere hos Margot å äter egenodlade blåbär.

På Oxhälja, Filipstad, fanns det massor av kuliga saker att se, ta och äta på.



Att som väldigt motorintresserad 1-åring så är det lycka att få "brrooooma" med pappas bil.



Askersunds chokladsalong erbjöd i år även lakrits, så junioren fick en lakritsrot som tydligen ska vara god att tugga på när tandbissingarna kryper fram. Även mamma å pappa tog en provtugga, å det smakar, lakrits...

Idag, söndag, trotsade vi regnet å plaskade runt i trädgården, mycket roligt när det rinner vatten från vårat icke stupränneförsedda tak.

onsdag 31 augusti 2011

vardagsliv

Nu är den här dagen som jag aldrig trodde skulle komma, jobb/dagisdagen.
Victor har börjat på dagis, ja jag vet att det heter förskola, men jag är old fashion så jag säger dagis. Inskolningen har gått som en dans, tydligen har jag en charmig kille som gillar att samla ihop fröknarna (pedagogerna...) så alla är där han är. Han äter som en häst och somnar som en stock, vaknar yrvaken till att mamma plötsligt sitter där å säger något så korkat "nu ska vi åka hem till katten". Jag kan även meddela att både man och son ligger på övervåningen och sover sen en timme tillbaka, klockan är nu 19.11. Detta har aldrig hänt, jo att Jörgen somnar så fort han kommer innanför dörren, men inte att lilleman slocknar så tidigt. Då ringer klockan i morgon vid 06.00 så det är nog bäst att de sover =)

Jobbet då? Jo, men visst... 2 personer kort (slutat), en som jobbar 75% (jag) + en vanlig drönare(A). Det finns saker å göra, men jag är som en gammal PC med MS DOS, trögstartad. Vet inte riktig vad mina arbetsuppgifter är, eller jo det vet jag, men saker å ting måste nu prioriteras till det ytterst viktigast (å va fan är det?). Ja ja, det kommer bara vara så här en kort stund, för sen, om 2 månader då börjar MIMMI(!!!) hos oss (JIPPI!), men just nu är jag kvar i segslemmet. Jag har liksom ingen motivation, men den kommer förhoppningsvis, kanske, i morgon, eller på fredag...
Det är lite tråkigt att bo på ett ställe där jag liksom inte känner någon, på riktigt. Det finns ingen Thai boxning (åååh vad jag saknar att kick ass), vart jag än ska så måste jag ta bilen, på Vättern drunknar man, å sen jobbet- där alla bara slutar känns det som.
Usch så deprimerande jag är, men sen är ju hösten på G oxå, haha!
Tänk positiva tankar:
* Mimmi kommer snart
*Lilleman trivs på dagis(!)
* Katt avmaskad
*Mina blommor blommar
*Hösten är vacker, å mycket svalare än sommaren (gillar inte tryckande värme)

That's it! Over and out!

tisdag 9 augusti 2011

dålig bloggare, fy skäms!!


Hej datorn, hej skrivbordet, hej Färjestadkaffemuggen, hej gruvhjälmen, hej tunnelseende, hej jobbet!

Damn it! Är tillbaka på jobbet, efter nästan 14 månaders "ledighet". Allt vore ju frid å fröjd, men nu är det så att under loppet av två veckor så slutar 2 kollegor. Det gör att vi gruvgeologer i Zinkgruvan minskar med hälften... åååh! det är bara å bita ihop å få in så mycket som möjligt på minsta möjliga tid... sen ska jag vara mammaledig igen, hehe! Fast det är bara under Victors inskolning, buuhuuuuuuu, mammas pöjk har blivit så stor å ska börja "jobba" (dagis).

Annars har det inte hänt så mycket. Victor har hunnit bli ett år och så har vi fiskat kräftor.

1 åringen

Huset, som egentligen har fått mer panel, men jag orkar inte ta nå kort just nu =)

Badpojken

Nykokta kräftor