söndag 11 september 2011

inför hösten


Dimman är så tät i Hammar att kyrkan ej längre går att finna, tur att jag inte behöver gå dit.

Victor hänger nere hos Margot å äter egenodlade blåbär.

På Oxhälja, Filipstad, fanns det massor av kuliga saker att se, ta och äta på.



Att som väldigt motorintresserad 1-åring så är det lycka att få "brrooooma" med pappas bil.



Askersunds chokladsalong erbjöd i år även lakrits, så junioren fick en lakritsrot som tydligen ska vara god att tugga på när tandbissingarna kryper fram. Även mamma å pappa tog en provtugga, å det smakar, lakrits...

Idag, söndag, trotsade vi regnet å plaskade runt i trädgården, mycket roligt när det rinner vatten från vårat icke stupränneförsedda tak.

onsdag 31 augusti 2011

vardagsliv

Nu är den här dagen som jag aldrig trodde skulle komma, jobb/dagisdagen.
Victor har börjat på dagis, ja jag vet att det heter förskola, men jag är old fashion så jag säger dagis. Inskolningen har gått som en dans, tydligen har jag en charmig kille som gillar att samla ihop fröknarna (pedagogerna...) så alla är där han är. Han äter som en häst och somnar som en stock, vaknar yrvaken till att mamma plötsligt sitter där å säger något så korkat "nu ska vi åka hem till katten". Jag kan även meddela att både man och son ligger på övervåningen och sover sen en timme tillbaka, klockan är nu 19.11. Detta har aldrig hänt, jo att Jörgen somnar så fort han kommer innanför dörren, men inte att lilleman slocknar så tidigt. Då ringer klockan i morgon vid 06.00 så det är nog bäst att de sover =)

Jobbet då? Jo, men visst... 2 personer kort (slutat), en som jobbar 75% (jag) + en vanlig drönare(A). Det finns saker å göra, men jag är som en gammal PC med MS DOS, trögstartad. Vet inte riktig vad mina arbetsuppgifter är, eller jo det vet jag, men saker å ting måste nu prioriteras till det ytterst viktigast (å va fan är det?). Ja ja, det kommer bara vara så här en kort stund, för sen, om 2 månader då börjar MIMMI(!!!) hos oss (JIPPI!), men just nu är jag kvar i segslemmet. Jag har liksom ingen motivation, men den kommer förhoppningsvis, kanske, i morgon, eller på fredag...
Det är lite tråkigt att bo på ett ställe där jag liksom inte känner någon, på riktigt. Det finns ingen Thai boxning (åååh vad jag saknar att kick ass), vart jag än ska så måste jag ta bilen, på Vättern drunknar man, å sen jobbet- där alla bara slutar känns det som.
Usch så deprimerande jag är, men sen är ju hösten på G oxå, haha!
Tänk positiva tankar:
* Mimmi kommer snart
*Lilleman trivs på dagis(!)
* Katt avmaskad
*Mina blommor blommar
*Hösten är vacker, å mycket svalare än sommaren (gillar inte tryckande värme)

That's it! Over and out!

tisdag 9 augusti 2011

dålig bloggare, fy skäms!!


Hej datorn, hej skrivbordet, hej Färjestadkaffemuggen, hej gruvhjälmen, hej tunnelseende, hej jobbet!

Damn it! Är tillbaka på jobbet, efter nästan 14 månaders "ledighet". Allt vore ju frid å fröjd, men nu är det så att under loppet av två veckor så slutar 2 kollegor. Det gör att vi gruvgeologer i Zinkgruvan minskar med hälften... åååh! det är bara å bita ihop å få in så mycket som möjligt på minsta möjliga tid... sen ska jag vara mammaledig igen, hehe! Fast det är bara under Victors inskolning, buuhuuuuuuu, mammas pöjk har blivit så stor å ska börja "jobba" (dagis).

Annars har det inte hänt så mycket. Victor har hunnit bli ett år och så har vi fiskat kräftor.

1 åringen

Huset, som egentligen har fått mer panel, men jag orkar inte ta nå kort just nu =)

Badpojken

Nykokta kräftor


måndag 11 juli 2011

Larvigt

Hittade en frän larv idag. Sist jag såg en sån här var när jag som 15-åring sommarjobbade på HSB. Kollade upp larven då, men jag kommer inte ihåg vad den heter. Vad jag har för mig så är det en av världens vackraste/märkligaste larver och att den blir en skittråkig grå fjäril

I samma kamera, som jag inte använt på över ett år hittade jag även en bild på en spindel och Ozzy (kattskräpet) i en jäkla massa snö.
På Vintervägen, där vi bor, snickras det lite på huset, målas lite. Märkligt hur allting sker i snigelfart, men hur många blöjor hinner man byta, hur många mål mat tillreds inte varje dag för att han, Lillprins Victor, ska vara nöjd...
Jag kan iallafall borsta tänderna på ett ben. Det andra benet är på toastolslocket så inte lillprinsen stoppar fingrarna i toavattnet.

måndag 4 juli 2011

Göteborg

Summering av helgen i Götet!