tisdag 9 augusti 2011

dålig bloggare, fy skäms!!


Hej datorn, hej skrivbordet, hej Färjestadkaffemuggen, hej gruvhjälmen, hej tunnelseende, hej jobbet!

Damn it! Är tillbaka på jobbet, efter nästan 14 månaders "ledighet". Allt vore ju frid å fröjd, men nu är det så att under loppet av två veckor så slutar 2 kollegor. Det gör att vi gruvgeologer i Zinkgruvan minskar med hälften... åååh! det är bara å bita ihop å få in så mycket som möjligt på minsta möjliga tid... sen ska jag vara mammaledig igen, hehe! Fast det är bara under Victors inskolning, buuhuuuuuuu, mammas pöjk har blivit så stor å ska börja "jobba" (dagis).

Annars har det inte hänt så mycket. Victor har hunnit bli ett år och så har vi fiskat kräftor.

1 åringen

Huset, som egentligen har fått mer panel, men jag orkar inte ta nå kort just nu =)

Badpojken

Nykokta kräftor


måndag 11 juli 2011

Larvigt

Hittade en frän larv idag. Sist jag såg en sån här var när jag som 15-åring sommarjobbade på HSB. Kollade upp larven då, men jag kommer inte ihåg vad den heter. Vad jag har för mig så är det en av världens vackraste/märkligaste larver och att den blir en skittråkig grå fjäril

I samma kamera, som jag inte använt på över ett år hittade jag även en bild på en spindel och Ozzy (kattskräpet) i en jäkla massa snö.
På Vintervägen, där vi bor, snickras det lite på huset, målas lite. Märkligt hur allting sker i snigelfart, men hur många blöjor hinner man byta, hur många mål mat tillreds inte varje dag för att han, Lillprins Victor, ska vara nöjd...
Jag kan iallafall borsta tänderna på ett ben. Det andra benet är på toastolslocket så inte lillprinsen stoppar fingrarna i toavattnet.

måndag 4 juli 2011

Göteborg

Summering av helgen i Götet!

tisdag 28 juni 2011

Finbesök å premiärdopp


Finbesök av aMimmi, aMina och nPatrik. Solen tittade fram å bjöd på finväder. Det blev en båttur å senare några kalla i solen.


Victor var lite rädd för Mina, som är stor å går på dagis... tuff brud alltså.


Victor stal till sin glädje Mimmis mobil, men Mina hade en i reserv så Mimmi kunde "phone home".



Nu i kväll drog vi till Hargebaden så Victor fick bada för första gången. Det var svårt med balansen och lite läskigt när det kom in vågor, men annars var det nog uppskattat.

måndag 20 juni 2011

Det går åsså en bäbisträff


"Hjälp mamma å jaga flugor", sa jag, å det gjorde han!




Viktigt med röstresurs vid flugjakt.




Ingen fluga för junioren idag, men det blev andra framsteg...


Åsså var det dax att träffa brudarna...




Det var en Molly, en Joline, en Astrid å en Tuva. Ja just det å en Victor. Alla i runda slängar ett år unga, med spring/kryp i bena å förmågan att smaka på allt =)

tisdag 7 juni 2011

långhelg

Tack för det åskvädret!!

Lullull

Dans med mormor

Det blir man trött av.

Svart Akleia

Tusensköna å viol i min järngryta

Supermegastor Vallmo

Grönsaksgrönt...

Husbestyr