tisdag 10 maj 2011

baddags!

Det gäller å ha fingret rätt i mun...

Kryp å kryp...

Bada ute i balja, vetinte om det var för kallt därav t-shirt. Solskyddsfaktor typ 511 000, njä men högt iaf!


Började badandet utan t-shirt, men jag tyckte det blåste lite kyligt. Badandet var roligt i 5 minuter sen skulle han i väg å pilla på en maskros.
Verkar som det funkar med frukt igen, tjoho!
Han har ätit lagad mat i flera dagar nu, å torsk med äggsås slår nog allt, njam njam. Potatisgratängen i lördags var inte helt fel den heller, till den köttbullar å gräddsås, när vi andra käka lamm med rödvinssås =)

lördag 7 maj 2011

båttur nr 1 2011

Victor, snajsig i sin nya flytväst redo för den första båtturen, utanför magen

Lite småtrött å grinig, men mamma fick sjunga "Sjörövar Fabbe" å då gick det bra, somna ganska snart i vågornas brus, ojojojojOJOJOJ!

Solen sänker sig ner över Raten, där båten bor, najs med sommar å båtväder. Speciellt när båten bor 200 meter från hemmet =)

Mannen lotsade in oss å båt till rätt plats, vad han kan, denne man från Lesjöfors... =)

Pall 2010

I Askersund får alla barn som fötts en pall, så även Victor.

På plats fanns det "farliga" pirater...

Fast hon var nog inte så farlig ändå =)

Åsså en pall...

Åsså foto på alla monster i luften...

fredag 6 maj 2011

Första gången i gunga

Å leker i parken =)

tisdag 3 maj 2011

postförkylning, valborg å mat





Vi har varit å är fortfarande förkylda, jag å Victor alltså, inte mannen... Mycket snorelvor under näsan, en hel del nässpray å mycket nässdukar.
Victor lyckades i går med bravaden att stå, utan stöd, i kanske 3 sekunder, Whoa!!
Han fick prova "äta själv", men det blev bara kladd, överallt. Känns inte som någon brådska faktiskt... men smörgåsrån med messmör går bra att äta själv. Messmör är nog favoriten just nu. Frukt ratar han i det längsta, suck, men det är nog bara en period, tur det finns fuskfrukt!
Vi käkade broccolisoppa förrut, med vita bönor å räkor. Victor tyckte det var gott, ja inte räkorna då, men det slank ner lite vitlöksbröd, undrar hur han kommer bli i magen... =)

I morse trillade det ner stora jävla dasslock till snöflingor, det var den våren det, morr! Det var så kallt å ruggigt så vi tog bilen till affären, det är typ 1 km dit, orkade inte frysa röven av mig för lite broccoli å vitlöksbröd.

Just det, i dag kom min vapenlicens, så nu jävlar!! Haha! Så numera är jag ägare till en Huskvarna 11640 nånting, 6,5x55, pang pang!! Måste i väg å öva, som fan, har ju inte skjutit sen jag tog examen. Å det gick ju, på en nåder, tror jag. Ska aldrig skjuta en springande älg i allafall, inte lunkade heller, kanske en som står å sover...haha. Nu pladdrar jag, men det blir gärna så, är lite trött, det var ett monster som var vansinnig i natt... nån som vill köpa?

Nej, hej då!

måndag 25 april 2011

Påsk i Dalarna

Victor fick min gå-vagn som jag hade när jag var liten, även min pistol och ett ton med böcker.

Moster Lena var snäll å lägga ut en husvagnsmatta åt Victor så han inte blev kall. Han fick även ett Spendrupsparasoll.

Det var kul å klättra på parasollet, mamma höll sig på avstånd då det bodde en spindel på det.

Sen såg vi en ekorre som vi smög lite på =)

onsdag 20 april 2011

Prepåsk

Victor pillar på de blå blommorna, å stoppar de i munnen. Vi har inga blå blommor kvar längre, men grannen har =)

Katten tycker om å pillad på, ibland.

Katten gillar å ge bort presenter, men jag är inte lika förtjust..