onsdag 15 december 2010

Pepparvalla

Måste bara få tipsa om ett ostoppligt godis. Börjar man äta dessa "firewood" så går det ej att sluta. Fan va gött!

Victor fick ett paket från Villervalla idag, med en grön overall, en mössa och ett par byxor. Som synes så gillade han de nya kläderna. (Mamma får givetvis betala...)

Sen bar det iväg till BVC för mäta/väga 68 cm lång/7,1 kg lätt. Han fick oxå de hemska vaccinationssprutorna... Han skrek, igen, men det gick över ganska fort.
Vi har provat kalops i två dagar nu och det verkar som det gillas, men gröten... nej nej nej.

Nu sitter han å sover i bilstolen i vardagsrummet, hoppas att han inte får feber av sprutorna som han fick sist.

måndag 13 december 2010

Lusselelle

Börjar dagen med att äta på stortån.

Fortsatte med luciafirande med öppna förskolan.

Tomteluva skulle det va.

Hängde med Karin K.

söndag 12 december 2010

Söndag förmiddag

Orsak å verkan- i dag åkte allt på bordet ner på golvet...

Lek i soffan med bollen.

Lek i gymmet med tygklossen.

Mycket fingrar i munnen- tror det kliar å värker, men inga bissingar på G än.

lördag 11 december 2010

Blomman å Bäbisen


Målet har kommit till att blomman ska till golvet! Mamma plockar upp, blomman ska ner igen...

fredag 10 december 2010

-10 grader

-10 grader ute, men vi trotsade kylan en liten stund. Jag tyckte sonen skulle få se snön och utomhus från en annan vinkel än från vagnen. Trots att vi kanske var ute i 8 minuter så hann han nog se lite snö å en å annan katt som sprang kring mina ben.
Nu ligger han å väsnas i babygymmet- gillar inte riktigt läget... så skickade sonen med mannen å lite blöjbyte, hehe.
Nu är det Idol-superkul (njaa)

onsdag 8 december 2010

Bäbisen V

Han kan, men det går fan inte få det på bild! Vända från rygg till magen, men bara när ingen är i närheten och absolut inte när det är en kamera i närheten- då ser det ut som ovan.

Så växte han ur liggdelen- å fick raskt hoppa i sittdelen med en snabbt inhandlad pôse. Tror han gillade det. Kunde liksom sitta å glo hela vägen till affären. Inga spädbarnsfasoner å ligga på rygg här inte!

Närkontakt med grannens Zorro gick an- för båda två.

BM tyckte vi skulle tejpa hans öron... visst vi har tänkt på det innan, men va fan!! Kolla på grabben, han ser ju inte klok ut! Av med tejpen (gissa om bäbis blev ledsen då mamma inte hade tejpat med kirurgtejp...sorry junior =/)

Fingerkänslan sitter där, å nu ska det pillas på allt- leksaker, glasögon, katter, schampoflaskor. Börjar bli dax för lite "Ajaj" snack med bäbisen nu.

Inga bilder på matpremiären. Det kan säjas att banan gillas inte, inte heller sötpotatis eller palsternacka. Majs/potatis går an. Aprikos/päron å blåbär är mums. Dricka äppeljos i mugg har testats.
Suga på en äppelbit funkar, även älgkött å saffransbulle...
Inga sötsaker för pôjken alltså. Kött å potatis är grejjen å lite syrlig dessert... jaja vi får väl se hur det fortskrider.
Just det, gröt det är töntigt... ååååh!

fredag 3 december 2010

Windows, OS X å Telia

Äntligen!
Nu har vi fiber indraget i huset, visst 10 papp fattigare, men fan va gött!
Plötsligt kan jag köpa/hyra film på minuten, å skulle det vara så att den är jävligt bra så blir det senare DVD köp.
Men...
För att installera bredbandet så skulle man använda en skiva- men inte till Macen då skulle det hämtas från hemsidan (tänk om man inte har internet då??)
I vilket, hämtades hem... nä men då är min Tiger för gammal- beställde snabbt Snöleopard (319 kr)
Mannen då, den stackarn, sitter med en Hp å Windows (Hualigen) Nä men skivan hittade ingen internet uppkoppling, ring ring till Telia 3 gånger, men de vet ittna! Alla antivirusgrejjer är avinstallerade på hans dator, för det skulle man göra-kul!
Men då kommer jag på att trådlöst så hittar min dator internet, men jag har ju ingen kod... jo den står under Gatewayen! Aha! Plingplong å jag är ute på nätet utan snökatten...
Gör samma på mannens dator, men skyndar snabbt in på telias hemsida å tar hem antivirus till lilla HP:n.
Mannen är nu sur för hans dator är slöare än nånsin, jag surfar glatt vidare. Summasummarum, varför i helvete ska det skickas med skivhelveten som ändå inte funkar och varför kan inte supporten mer än vad de kan?? Märkligt!

Annars har junior sugit på en bit älgkött i dag, det var visst hemskt gött!! Hoppas det går bra trots att grytan var saltad, men en gång är ingen gång eller?! Nu dödar han alla leksaker i gymmet å skriker i falsett på dem...Vojne.

Inga bilder...haha