fredag 10 december 2010
onsdag 8 december 2010
Bäbisen V
BM tyckte vi skulle tejpa hans öron... visst vi har tänkt på det innan, men va fan!! Kolla på grabben, han ser ju inte klok ut! Av med tejpen (gissa om bäbis blev ledsen då mamma inte hade tejpat med kirurgtejp...sorry junior =/)Inga bilder på matpremiären. Det kan säjas att banan gillas inte, inte heller sötpotatis eller palsternacka. Majs/potatis går an. Aprikos/päron å blåbär är mums. Dricka äppeljos i mugg har testats.
Suga på en äppelbit funkar, även älgkött å saffransbulle...
Inga sötsaker för pôjken alltså. Kött å potatis är grejjen å lite syrlig dessert... jaja vi får väl se hur det fortskrider.
Just det, gröt det är töntigt... ååååh!
fredag 3 december 2010
Windows, OS X å Telia
Äntligen!
Nu har vi fiber indraget i huset, visst 10 papp fattigare, men fan va gött!
Plötsligt kan jag köpa/hyra film på minuten, å skulle det vara så att den är jävligt bra så blir det senare DVD köp.
Men...
För att installera bredbandet så skulle man använda en skiva- men inte till Macen då skulle det hämtas från hemsidan (tänk om man inte har internet då??)
I vilket, hämtades hem... nä men då är min Tiger för gammal- beställde snabbt Snöleopard (319 kr)
Mannen då, den stackarn, sitter med en Hp å Windows (Hualigen) Nä men skivan hittade ingen internet uppkoppling, ring ring till Telia 3 gånger, men de vet ittna! Alla antivirusgrejjer är avinstallerade på hans dator, för det skulle man göra-kul!
Men då kommer jag på att trådlöst så hittar min dator internet, men jag har ju ingen kod... jo den står under Gatewayen! Aha! Plingplong å jag är ute på nätet utan snökatten...
Gör samma på mannens dator, men skyndar snabbt in på telias hemsida å tar hem antivirus till lilla HP:n.
Mannen är nu sur för hans dator är slöare än nånsin, jag surfar glatt vidare. Summasummarum, varför i helvete ska det skickas med skivhelveten som ändå inte funkar och varför kan inte supporten mer än vad de kan?? Märkligt!
Annars har junior sugit på en bit älgkött i dag, det var visst hemskt gött!! Hoppas det går bra trots att grytan var saltad, men en gång är ingen gång eller?! Nu dödar han alla leksaker i gymmet å skriker i falsett på dem...Vojne.
Inga bilder...haha
Nu har vi fiber indraget i huset, visst 10 papp fattigare, men fan va gött!
Plötsligt kan jag köpa/hyra film på minuten, å skulle det vara så att den är jävligt bra så blir det senare DVD köp.
Men...
För att installera bredbandet så skulle man använda en skiva- men inte till Macen då skulle det hämtas från hemsidan (tänk om man inte har internet då??)
I vilket, hämtades hem... nä men då är min Tiger för gammal- beställde snabbt Snöleopard (319 kr)
Mannen då, den stackarn, sitter med en Hp å Windows (Hualigen) Nä men skivan hittade ingen internet uppkoppling, ring ring till Telia 3 gånger, men de vet ittna! Alla antivirusgrejjer är avinstallerade på hans dator, för det skulle man göra-kul!
Men då kommer jag på att trådlöst så hittar min dator internet, men jag har ju ingen kod... jo den står under Gatewayen! Aha! Plingplong å jag är ute på nätet utan snökatten...
Gör samma på mannens dator, men skyndar snabbt in på telias hemsida å tar hem antivirus till lilla HP:n.
Mannen är nu sur för hans dator är slöare än nånsin, jag surfar glatt vidare. Summasummarum, varför i helvete ska det skickas med skivhelveten som ändå inte funkar och varför kan inte supporten mer än vad de kan?? Märkligt!
Annars har junior sugit på en bit älgkött i dag, det var visst hemskt gött!! Hoppas det går bra trots att grytan var saltad, men en gång är ingen gång eller?! Nu dödar han alla leksaker i gymmet å skriker i falsett på dem...Vojne.
Inga bilder...haha
söndag 28 november 2010
Sakta genom årets sista månader...
Fyra månader å en vecka ung bäbis, trettioett år gammal morsa. Händer inte mycket på dagarna, vi sover länge om det snöar å blåser- vilket det gör varje dag känns det som. Är föräldraskapet roligt? Nja- det blir bättre! Sonen har humör (som mamma har jag hört), men det blir bättre. Jag är superdålig på att tolka signaler- hunger, trött, närhet, jag fattar fortfarande inte. skriker han blir jag inom tio minuter vansinnig, vilket inte gör bäbisens vansinne bättre. Tur att mannen är filbunken själv (lugn alltså). Men sen, annars, de 99,9% av dagen då han är glad, då är det bra, lugnt men bra. Han skrattar, bubblar, dreglar, gnussar- då är mamma oxå glad.
Jag har inte hamnat i den rosa bäbisbubblan, väntar å längtar efter varje nytt steg i utvecklingen. Smakportioner, vändningar, sitter, går, förskola, moppe å basröst. HAHA! Kanske inte så fort men ändå.
Annars i livet då? Katterna plockar en å annan småfågel där ute i snöyran. Mannen jobbar för mycket tycker jag, trots att han är ledig sju dagar i stöten. Jag längtar efter Mimmi, men hon lär aldrig flytta ner till oss inom närmsta framtiden- dagarna med asgarv tills magen spyr, hårdrock, öl, cig å biljard känns långt bort. Väx upp! tänker många, men ändå... tiden som student var i sin fattigdom rolig.
Måste bli bättre på bloggandet...slutar nu iaf
Jag har inte hamnat i den rosa bäbisbubblan, väntar å längtar efter varje nytt steg i utvecklingen. Smakportioner, vändningar, sitter, går, förskola, moppe å basröst. HAHA! Kanske inte så fort men ändå.
Annars i livet då? Katterna plockar en å annan småfågel där ute i snöyran. Mannen jobbar för mycket tycker jag, trots att han är ledig sju dagar i stöten. Jag längtar efter Mimmi, men hon lär aldrig flytta ner till oss inom närmsta framtiden- dagarna med asgarv tills magen spyr, hårdrock, öl, cig å biljard känns långt bort. Väx upp! tänker många, men ändå... tiden som student var i sin fattigdom rolig.
Måste bli bättre på bloggandet...slutar nu iaf
tisdag 12 oktober 2010
Bäbisliv
onsdag 6 oktober 2010
Naturligt!
Något som gör mig förbannad är resonemanget om att allt är så jävla naturligt.
Det måste vara en grej som kvinnor använder emot varandra för att trycka ner den andra.
Jag menar...
För en månad sen hade sonen lite problem med magen, lite spänd. Han skrek inte, men hade ett tydligt obehag.
På BVC sas det, nä men det är naturligt, massera bara lite så blir det bra. Skitsnack 1
Googla kolik, har läst till leda om kolik- han har inte kolik. Tipsades dock om droppar av olika slag som är receptfria som kan hjälp, ja det gjorde det.
Nästa grej, junior bajsar inte på 10 dagar. Lätt obehag tycker bäbis och mamma som får leva i fislukten. Ringer BVC, nä men det är naturligt, hjälp får bara flaskbarn. Skitsnack 2
Varför ska bäbisarna behöva ha ont å känna obehag?
Tredje grejen, tät i näsan, det rosslar å låter. BVC- droppa bröstmjölk i näsan, det är ju såå naturligt. Skitsnack 3
Det är ju förihelahelvete mjölken som gör att han blir snorig. Näsdroppar på apoteket hjälper.
Jag tror inte bröstmjölk är universalmedlet mot allt. Att kolik inte går att bota, tror jag handlar om föräldrar lider av det i tystnad, det är ingen som erkänner koliken för den är över.
Fick höra förra veckan när junior var jättearg, "nä men han har ont i magen", " han har nog kolik"- som sagt Nej nej nej, men om du inte skiter på 12 dagar skulle inte din mage vara lite hård å du lite sur?
Ja jag vetinte.
Nu kallar regeringen, tjipp!!
Det måste vara en grej som kvinnor använder emot varandra för att trycka ner den andra.
Jag menar...
För en månad sen hade sonen lite problem med magen, lite spänd. Han skrek inte, men hade ett tydligt obehag.
På BVC sas det, nä men det är naturligt, massera bara lite så blir det bra. Skitsnack 1
Googla kolik, har läst till leda om kolik- han har inte kolik. Tipsades dock om droppar av olika slag som är receptfria som kan hjälp, ja det gjorde det.
Nästa grej, junior bajsar inte på 10 dagar. Lätt obehag tycker bäbis och mamma som får leva i fislukten. Ringer BVC, nä men det är naturligt, hjälp får bara flaskbarn. Skitsnack 2
Varför ska bäbisarna behöva ha ont å känna obehag?
Tredje grejen, tät i näsan, det rosslar å låter. BVC- droppa bröstmjölk i näsan, det är ju såå naturligt. Skitsnack 3
Det är ju förihelahelvete mjölken som gör att han blir snorig. Näsdroppar på apoteket hjälper.
Jag tror inte bröstmjölk är universalmedlet mot allt. Att kolik inte går att bota, tror jag handlar om föräldrar lider av det i tystnad, det är ingen som erkänner koliken för den är över.
Fick höra förra veckan när junior var jättearg, "nä men han har ont i magen", " han har nog kolik"- som sagt Nej nej nej, men om du inte skiter på 12 dagar skulle inte din mage vara lite hård å du lite sur?
Ja jag vetinte.
Nu kallar regeringen, tjipp!!
sameoldsameold
Här i Hammar händer det inte så mycket. Allt kretsar runt Victors lilla kropp. Han ska vara nöjd hela tiden, men det är han absolut inte. Bestämd liten kille. Vrålar rakt ut när det inte passar honom. Pipiga gallskrik för att testa föräldrarnas reaktionsförmåga- snabb snabbare snabbast.
Ute å promenerar emellanåt, hemmafruar mig resten av tiden.
Det är ganska skönt att vara hemma, men på kvällen är jag trött. Trött på bäbis som plötsligt inte vill sova där det funkar så bra dagtid, trött att inte vilja äta trots hunger, skriker lite i stället, trött på glasen på bordet som inte går till diskmaskinen själv. Trött på katter som inte fattar att man kan gå in i kattluckan och inte bara ut, hoppar på ytterdörren istället. Trött på de plötsligt tigger som två strykarkatter- ni har mat 24/7. Trött på mannen som måste vara på möten långt in på eftermiddagarna, under dagar när han egentligen inte ska jobba.
Jo jag vet det är så här, det blir bättre.
Hösten är här, jag gillar hösten. Junior blir äldre, katterna sover inne och mannen drar på älgjakt.
Prenumerera på:
Inlägg (Atom)


